Hogy mennyire mindent lehet, azt kiválóan bizonyítja Angelina Jolie fel- és alkarja az Oszkár-gálán. Hasonló esztétikai színvonalat képviselt volna, ha mondjuk két csirkecsontot lógat ki a ruhaujjakon, bár azokon kevesebb kidagadó ér szokott pulzálni. A látvány annyira megihletett, hogy én is egy meglehetősen lerágott csonton nyammognék még kicsinyég: az Oszkár-gála üzletpezsdítő hatásán. 

Mely ágazatok jönnek vajon heveny pezsgésbe, amikor mindnyájunk Oszkárját lengetik a nagyérdemű felé? A kép nemcsak Glenn Close kiváló ízlését illusztrálja, hanem a legtöbb üzletágat is: vörösszőnyeg-szállítok, limuzinkölcsönző cégek, divatházak és maga Oszi (a díjátadó szünetében futó reklámokon) kaszálja a legnagyobbat.  

A vörös szőnyegek teregetése január-február hónapban tetőzik: ekkortájt nemcsak Oszkár-érdekeltek simogattatják vele talpukat, hanem a Golden Globe- és a Grammy-díj kapcsán is nagy szőnyegboholy-összekuszálás zajlik. Az izgatott járkálásnak köszönhetően a főbb cégek akár havi 250000 dollárt is besöpörhetnek (nem a szőnyeg alá).

A szőnyegállag-megőrzés érdekében a hírességek limuzinnal érkeznek a tett színhelyére. A limuzinkölcsönzés titánjai akár 25 kocsis flottákat is felvonultatnak ilyenkor, és magyar agyammal azt sem tartom lehetetlennek, hogy a sima közlekedés érdekében pár napra kiegyenesítik az összes kanyart a környéken. Ha esetleg mégsem, akkor talán a BKV-tól kérik kölcsön a dekoratív buszos-trolibuszos harmonikabetéteket a könnyebb navigáció kedvéért.

Ha a ruhákat nézzük, Jolie nyugdíjasmenübe illő karjai mellett Melissa Mccarthy zacskózott görögdinnyéi, Octavia Spencer sellőfarkas jegesmedvéje és Viola Davis brokkoli-imitációja is nagy feltűnést keltett, igazolva a (fiktív) árcédulákon található számsorok Paltrow palástjáéval felérő hosszát. Ne csodálkozzunk, ha a nagy vonulás után megrendelések tucatjai árasztják el a divatházakat. Magam is kivont ostromlétrával ücsörgök itt, csak az tart vissza, hogy a bécsi Versace butikba történő elrohanásom után a gyerek egyedül maradna a lakásban és tuti szétrágná az összes Manolo Blahnik cipőmet (fogzik ugyanis). 

Végezetül a hirdetések: a közvetítés megszakításakor sugárzott reklámok félpercenként 1.7 millió dollárt érnek, ami arra enged következtetni, hogy még jelenben cipőtalppal táplálkozó gyermekem is fog Oszkár-közvetítéseket nézni (ha bekapcsolja). A Hyundai, Samsung és Diet Coke által leperkált összegek ugyanis részben Oszi zsebébe folynak, ami kellő anyagi hátteret biztosít a folytatásnak.

Vagyis: jövőre veletek ugyanitt Osziról.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://angolgazdasagi.blog.hu/api/trackback/id/tr614221850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.