A bejegyzés története egészen a jégkorszakra nyúlik vissza (konkrétan múlt hét péntekre), amikor megfeszített lábikrával iparkodtam a babám felé a hóban. Túlélési esélyeimet jelentősen csökkentve egy hóförgeteg lerántotta a kapucnit okos kis buksimról, és én vacogó pupillákkal kitekintettem a szempilláim közé nőtt jégcsapok közül. És mit láték?

Nos, összeakadt a tekintetem Matolcsyéval. Helyesbítek: az én két szemem pillantása összeakadt az ő egyik tekintetével, mert a másik szerintem Sydney-ben stírölt valakit. Kidörzsöltem a gleccsereket a szemzugaimból és elolvastam az akut hepatitis-ben szenvedő üzenetet. Örvendezzetek neki ti is. 

mat.JPG

Mélylélektani analízis és agysejtröntgen kéne persze ahhoz, hogy megtudjuk, miért asszociáltam én erről a plakátról a lejárató kampányokra, de már mindegy, megtörtént.

Annyi bizonyos, hogy az angolszász (gazdaság)politikai porondon is zajlanak néha ilyen meccsek. Mindenesetre elég hidegvérűek ahhoz, hogy lazán mudslinging-ként aposztrofálják a pankráció ezen válfaját.

ToryBrown.jpg

2010-ben az Egyesült Királyságban jó pár lövedék toccsant a munkáspárti miniszterelnökön. Brown néhány árnyalattal sötétebb lett, mire a Saatchi által levezényelt mószerkampányt leintette a választás. A posztereken a PM (prime minister) dicsvigyorral újságolja eredményeit: "I took billions from pensions - vote for me", "I increased the gap between rich and poor - vote for me", "I let out 80,000 criminals early - vote for me".

You know what? They did not vote for him.

http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/campaign-goes-negative-with-brownbaiting-posters-1929928.html

hrzgal.youtube.jpg

Néha azonban kiderül, hogy a sárral töltött harci eszköz valójában nem parittya, hanem bumeráng. Márpedig ha nagy körben repül az anyag, nagyobb a becsapódás ereje is. Romney agymenéseivel (47%, the next president of the US és egyéb szösszenetek) elgáncsolta magát a cél előtt, Obama viszont korábban mindent megtett, hogy a riválisnak készített iszapfürdőbe maga essen bele. Az Obama-stáb addig agyagozott a Romney-utálja-a-nőket, -a-gyerekeket, az-oktatást, a-jövőt mantrával, amíg saját jelöltjüket maszatolták jól össze.

http://www.nydailynews.com/opinion/obama-relentless-negativity-article-1.1143143

Néha így sül el, néha amúgy. Nekem Matolcsy rám eső tekintetéből nem sikerült kiolvasni a jövőt. Ha esetleg a másik szemben tükröződött, akkor kérem a sydney-i illetőségű stíröltet, írja meg nekem kommentként.

A bejegyzés trackback címe:

https://angolgazdasagi.blog.hu/api/trackback/id/tr425049535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása